امام شناسی/ بیم و امید قسمت دوم

امام شناسی/ بیم و امید قسمت دوم

بسم_رب_المهدی
#امام شناسی/بیم_یا_امید بخش دوم

طبق مطالب جلسه قبل، نسبت دادن خشونت و سنگدلى به فردى كه شبيه ‏ترين مردم به پيامبر خاتم، حضرت رحمة‏للعالمين(ص) است، هرگز شايسته نيست.
هر آينه پيامبرى از خود شما بر شما مبعوث شد، هر آنچه شما را رنج مى‏دهد بر او گران مى‏آيد. سخت به شما دل‏بسته است و با مؤمنان رئوف و مهربان است.
آن حضرت در نبردهاى خود هرگز خون بى‏گناهى را بر زمين نمى‏ريزد و در آغاز حركت خود نيز از يارانش بيعت مى‏گيرد كه:
 مسلمانى را دشنام ندهند؛ 
خون كسى را به ناحق نريزند؛
 به آبروى كسى لطمه نزنند؛
 به خانه كسى لطمه نزنند؛
 به خانه كسى هجوم نبرند؛
 كسى را به ناحق نزنند و...(6).
به دليل همين رفتار مناسب با عموم مردم است كه در روايات مى‏خوانيم پس از ظهور همه ساكنان زمين از امام مهدى(ع) خشنودند و به او عشق مى‏ورزند.
متأسفانه در طول تاريخ اسلام، افراد مختلفى با اغراض و انگيزه ‏هاى متفاوت به وارد كردن روايات ساختگى در مجموعه روايات نقل شده از پيامبر اكرم(ص) يا دستكارى در روايات ايشان پرداخته‏ اند و روايات باب مهدويت نيز از اين موضوع دور نمانده است
. با بررسى روايات متعددى كه به نوعى تصويرى خشن از حركت عدالت ‏گستر امام مهدى(ع) ارائه مى‏دهند روشن مى‏شود كه راوى تعداد زيادى از آنها فردى است كه علماى رجال او را بدنام و دروغگو خوانده‏اند كه در نتيجه اين روايات از اعتبار ساقط شده و نمى‏توان به آنها استناد كرد.
بنابراين، در بررسى روايات مربوط به حوادث پس از ظهور بايد بسيار مراقب بود و هر روايتى را به راحتى نپذيرفت.
با توجه به نكات ياد شده متوجه مى‏شويم كه هرگز نمى‏توان ظهور امام مهدى(ع) را كه از ابتداى آفرينش تا كنون همه عدالت ‏خواهان جهان در آرزويش بوده ‏اند، حركتى خشونت ‏بار، همچون جنگهايى كه در سراسر تاريخ در كره خاك در جريان بوده، تلقى كرد. بلكه اين حركت به دليل آن‏كه با هدف از بين بردن همه مظاهر ظلم و ستم و گسترش عدالت در سراسر جهان آغاز شده در همه مراحل خود از هرگونه شائبه ظلم و ستم به دور و كاملاً منطبق بر موازين عدالت است.
براي آگاهي بيشر به كتابهاي:
* داد گستر جهان نوشته ابراهيم اميني 
*در انتظار خورشيد نوشته عبد الرحمان انصاري
 رجوع کنید.
سيد مهدي شجاعي نیزدر پاسخ به اين گونه القائات مقاله كوچي دارد به نام *به ماراستش رانگفتند*که درقسمت های بعد تقدیم حضورتان میگردد.
***********
پاورقی
6. سيد ابن طاوس‏، الملاحم و الفتن في ظهور الغائب المنتظر( عج)، ناشر شريف رضى‏، مكان چاپ قم‏، سال چاپ 1370 ش‏، نوبت چاپ اول‏، ص 149.
*********************
تدوین:خدیجه تاج بخشیان

با ما همراه باشید.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 57




:: موضوعات مرتبط: امام شناسي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 25 دی 1396
مطالب مرتبط با این پست